قارچ جوانه

جوانه / تولیدات / قارچ جوانه

شرکت کشت و صنعت قارچ ایران
زیر مجموعه گروه شرکت های جوانه

کارخانه قارچ ایران در سال 1348 (ه.ش) در زمین به مساحت 1.5 هکتار در منطقه یوسف آباد قوام، از توابع شهرستان ملارد در استان تهران به عنوان مدرن ترین و مجهزترین شرکت صنعتی تولید قارچ کشور در آن زمان احداث شد.این شرکت همانطور که گفته شد از زیر مجموعه های گروه شرکت های جوانه میباشد.

توضیحاتی درباره کارخانه :

شرکت کشت و صنعت قارچ ایران که با محصولات “قارچ جوانه” و “قارچ ایران” در بازار شناخته میشود، دارای 18 سالن مجهز به تکنولوژی پیشرفته پرورش قارچ خوراکی را دارا میباشد که سالینه ظرفیت تولید 800 تن را داراست.
این مجموعه همچنین دارای سردخانه ای مجزا و مدرن به مساحت 400 متر مربع میباشد.
 

دیگر خدمات ما

تمامی خدماتی که وجود دارند.

خدماتی که ما به شما ارائه میدیم .

ماشین سازی

کمپوست جوانه

قارچ جوانه

بازسازی

از آنجایی که شرکت قارچ ایران از شرکت های قدیمی این صنعت میباشد و قدمت بسیار زیادی دارد، در سال 1396 (ه.ش) تیم فنی مهندسی گروه شرکت های جوانه، اقدام به بازسازی و بروزرسانی تجهیزات، قفسه بندی ها و امکانات این شرکت کرد و در حال حاضر، این شرکت با تجهیزات مدرن و پیشرفته، به سبک شرکت های هلندی در حال ادامه کار میباشد.

مراحل تولید

جوانه / تولیدات / قارچ جوانه

کمپوست :

طبیعتا ما در سالن های پرورشمون از کمپوست جوانه استفاده میکنیم، کمپوست جوانه علاوه بر اشتن کیفیت منحصر به فرد، ساختار و بافت مناسب و خصوصیات شیمیایی بسیار مطلوب، به دلیل داشتن اسپان با کیفیت و اورجینال و استفاده از مادل کالچر های مرغوب اروپایی جهت تولید بذر نسل اول؛ قارچ فوق العاده ای رو از نظر کمی و کیفی تولید میکند.

به طوری که در بازار فروش، قارچ هایی که با کمپوست جوانه تولید شده اند بازار پسندی بسیار بالاتری را نسبت به بقیه قارچ های تولیدی دارند .

خاک پوششی:

خاک پوششی واحد های پرورش قارچ به عنوان بستر نگهدارنده قارچ، علاوه بر داشتن بالاترین ظرفیت نگهداری آب EC زیر هزار، PH خنثی باید بافت و ساختار شکل پذیری را دارا باشد تا در کنار کمپوست و اسپان با کیفیت و مرغوب جوانه بتواند راندمان کمی و کیفی مناسبی را رقم بزند.

ما در کارخانه قارچ ایران از خاک پوششی تولید شده توسط خودمان استفاده میکنیم که دارای تمامی خصوصیات گفته شده میباشد.

اسپان ران:

کمپوست مرغوب و اسپان با کیفیت جوانه، مرحله اسپان ران را بیمه کرده و باعث این میشود تا در مراحل تولید ما بتوانیم دو هفته را با خیال راحت پشت سر گذاشته و وارد مرحله بعدی که مرحله خاکدهی میباشد بشویم.

خاکدهی:

در مرحله خاکدهی، “خاک پوششی ایران” که مراحل پاستوریزاسیون را گذرانده و همچنین ظرفیت نگهداری آب بالایی دارد و دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی مطلوبی میباشد، به ارتفاع مناسبی بر روی بستر قرار میگیرد و مابقی مراحله ریسه دوانی در خاک اتفاق خواهد افتاد.

بعد از گذشت 5 الی 6 روز بعد از مرحله خاکدهی وارد مرحله بعدی که مرحله رافلینگ میباشد میشویم

رافلینگ:

در این مرحله از تولید تمامی عملیات رافلینگ توسط پرسنل با تجربه کارخانه با دقت انجام شده تا ریسه ها به صورت یکدست در کل بستر توزیع شوند و سه روز بعد از مرحله رافلینگ وارد مرحله بعدی که هوادهی میباشد میشویم.

هوادهی:

در این مرحله تغییر فاز تولید از حالت رویشی به زایشی اتفاق می افتد و لازم به ذکر است که تمامی دستگاه ها و فن های مورد استفاده در این مرحله تولید شده در کارخانه ماشین سازی جوانه میباشد که بهترین عملکرد را در نوبه خود دارند.

برداشت:

در این مرحله از تولید همانطور که میتوانید در فیلم بالای صفحه مشاهده فرمایید، به دلیل اختلاف سنی در بین قارچ های رشد کرده که چندین سایز مختلف را در روی بستر مشاهده میکنید باعث میشود تا با فواصل مختلفی قارچ چیده بشود و از نظر کمیت و کیفیت بهره وری مناسبی را در سالن رقم بزند.

بسته به قابلیت و طرفیت کمپوست و اسپان و البته شرایط سالن ها همیشه بین 2 تا 4 فلش برداشت را خواهیم داشت که ما معمولا در اکثر مواقع 3 فلاش برداشت داریم.

پس از برداشت:

قارچ ها پس از برداشت در سردخانه های Pre-Cooling سرمادهی میشوند و بعد از دیدن شوک اولیه از سردخانه خارج و بسته بندی شده و جهت ارائه به بازار در سرد خانه های ثانویه نگهداری میشوند.

شما میتوانید در گالری تصاویر پایین عکس هایی از مراحل تولید قارچ در
کارخانه کشت و صنعت قارچ ایران را مشاهده کنید.

ارتباط با مدیران

فرم ارتباط با بخش مدیران